Názory k článku

Co dalšího se v zápisech z rady a zastupitelstva v Listech nedočtete

Jméno:Jan Malý
Datum:16.03. 14:59
Titulek:Toto mohl odhlasovat hlupákodpovědět
Vážené spoluobčanky, vážení spoluobčané,

víte, zřizovat takovou zastávku na takové trati (rozumějte exponované a jednokolejné) v relativně malém městě, opravdu postrádá smyslu a ještě více zhorší parametry této tratě. Sice v některých případech (u osobních vlaků, jak popíši dále) ušetří čas a cestu na nádraží obyvatelům sídliště, ale všem ostatním cestujícím čas sebere - každé zastavování vlaku na tak exponované jednokolejné trase dále zdržuje tzv. vykřižování ostatních vlaků na celé trase. Odhaduji, že rychlíky a tzv. spěšné vlaky budou touto zastávkou projíždět, takže obyvatelé sídliště stejně budou absolvovat cestu na nádraží, protože valná většina jich cestuje do Prahy, přičemž se logicky chtějí do Prahy dostat v co nejlepším čase, takže využívají rychlíků nebo spěšných vlaků. Z ekonomického hlediska rovněž nesmysl, zastavovat a rozjíždět vlak je zátěž ekonomická i ekologická, navíc se prodlužuje hlukové zatížení. Nezlobte se, nechci nikoho urážet, ale hlasovat pro takový projekt, za který vyhodíte přes 3 miliony, zničíte zeleň touto stavbou, nepřímo zaneřádíte místo odpadky (lidé jsou takoví, neuhlídáte to), zvětšíte hluk, zvýšíte výfukové emise (trať není elektrifikovaná) a nakonec zhoršíte už tak špatné dojezdové parametry tratě, může opravdu jen hlupák, těch hlupáků, bylo zřejmě víc.
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:16.03. 15:51
Titulek:poděkováníodpovědět
Vážený pane, děkuji Vám za shrnutí negativního vlivu zřízení zastávky Neratovice - sídliště. Nejsem odborník na železniční dopravu, jedině ekologické vlivy jsme schopná posoudit. Kromě hluku budou působit i vibrace, ne? Máte někde údaje, v jakém rozsahu se vyskytují látky v emisích z železniční dopravy? Mám za to, že je potřeba znát spotřebu nafty a rychlost, typy vlaků a jejich počet za 24 hod a za 365 dnů. Výsledek by měl asi vyjádřit g/km rok? Touto problematikou jsem se nikdy nezabývala, dávám přece jen přednost vegetaci. Zřejmě budou emise obsahovat spoustu látek jako je NOx, CO, nemethanové těkavé organické látky,polétavý prach PM 10 a PM 2,5, benzo(a)pyren, benzo(b)fluoranthen, benzo(g,h,i)perylen, benz(a)anthracene a jiné potvornosti. Musela jsme na to vyhrabat své přednášky. Přesto je jisté, že emise z železniční dopravy jsou mnohem menší než je doprava automobilová. Ale ta zastávka nadělala a ještě nadělá víc škody než užitku.

Ta zastávka byla vějička neboli volební návnada koalice Mrzílkové. Škoda, že jste se neozval dříve, dokud vše bylo ve stádiu příprav.
Jméno:Lukáš
Datum:16.03. 19:42
Titulek:zastávku město potřebujeodpovědět
Nám co bydlíme na sídlišti zastávka hodně pomůže. Budou u ní zastavovat autobusy, bude zde parkoviště. Bude nový přechod přes trať. To co píšete nemá opodstatnění. Když ji nechcete, tak ji nepoužívejte a jezděte do Prahy přecpanými autobusy a nebo vlastním vozem. Nám ostatním moc pomůže. Podívejte se na zastávku na náměstí Neratovice-město, jak je hodně využívaná. A podle vás je taky zbytečná. Pokud jste v důchodu a nikam nedojíždíte, tak se vám to mluví. Ale pokud by jste měl jezdit denně do Prahy a nebo Brandýsa, tak budete mluvit jinak. Zaplať pámbů, že už výstavbu zastávky nemůžete zastavit.
Jméno:H.
Datum:17.03. 10:17
Titulek:Taky ze sídlištěodpovědět
Autobusy jezdí ze sídliště už teď, díky integraci v PID navazují na vlaky, ale nikdo jimi k nádraží nejezdí.
Všechny stížnosti, že je to daleko jsou tak neopodstatněný.
Parkoviště u nádraží taky není nikdy zaplněné. Samé výmluvy...
Vyhodí se miliony oknem, zase!
Jméno:H.
Datum:17.03. 10:28
Titulek:Časyodpovědět
Taky to je vypsané

Kojetická - Nádraží: bus 351

5:43 - 5:47 = přestup na spěšný vlak na Prahu
6:23 - 6:27 = přestup na osobní vlak na Prahu, Všetaty
6:53 - 6:57 = přestup na spěšný vlak na Prahu
7:26 - 7:30 = přestup na osobní vlak na Prahu, Všetaty
8:23 - 8:27 = přestup na osobní vlak na Prahu, Všetaty

III. ZŠ - nádraží: bus 479

5:23 - 5:26 = přestup na osobní vlak na Prahu, Všetaty
6:23 - 6:26 = přestup na osobní vlak na Prahu, Všetaty

Kojetická - Nádraží: bus 476

7:39 - 7:45 = přestup na rychlík na Prahu, Všetaty
Jméno:Časy
Datum:19.03. 23:23
Titulek:jsouodpovědět
zavádějící. Už to tak je, že jezdíme i o víkendech a i přes den. Fakt je to problém, resp. kromě asi jezdění do Kolbenky ve všední dny. Kdyby aspon nezrušili bus na Holešovice. A vůbec proč nenechali 348 jak byla. 351 o víkendu je taky hrůza, po 2 hodinách a víc. Všude koleje, busy, do Liedlu jen pěšky, silnice auty pochopitelně přecpané.
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:20.03. 10:02
Titulek:odpověď na Váš příspěvek. odpovědět
Holešovice zrušila Praha. 348 si "dohodli" developeři v Obříství, kteří inzerují přímé spojení s Prahou. Proto naši (tehdy i nyní) zástupci nic nenamítali a nepožadovali. 351 mohlo město domluvit, aby dojela až do Nera, ale naši papaláši, a chovají se jako papaláši, nic nedomluvili, autobusem nejezdí. Malá myšlenka: Každá revoluce prý začíná ve Francii (řekl dnes na dvojce pan Cílek), takže možná k nám během několika let dorazí a pak se snad lidi vzchopí. Prý to bude dnešní mladá generace, kterou dostihnou následky klimatických změn - nedostatek potravin, vody, půdy, prostoru. Moc tomu nevěřím, to už nebudou umět na sebe ani promluvit, ne tak se domluvit, ale kdo ví. Tož my už toho moc nestihneme, teď nevím jestli bohužel nebo zaplať pánbůh. Máte přijít na zasedání a pustit se do nich. Do Mrzílkové a spol. Ona pořád vládne, ačkoliv by měla být náš zaměstnanec. Tak jí vyslovte pokáráni za hrubé porušení pracovní kázně. Mimochodem, jako velký oponent se začal projevovat náš Tomášek, Hrodek, tedy v náš neprospěch. Zastánce tržního hospodářství a privatizace. Bývalý ředitel LachNeru.
Jméno:Míša
Datum:17.03. 10:52
Titulek:já nevím jestliodpovědět
Je nutné tisíc zastávek vlaků a busů po městě než věci daleko podstatnější.Tohle celonárodní turecké hospodařenínemá chybu,smutné že to jde z peněz nás všech pracujících.nebude hotová kanalizace,chodníky,silnic e,ale příjdou duté hlavy na to,že by tu měla být runaway pro marťany :-) :-)...KOCOURKOV!!
Jméno:Jan Malý
Datum:18.03. 22:22
Titulek:Re: Lukášodpovědět
Vážený pane Lukáši,

domnívám se, že mé uvedené argumenty mají opodstatnění, v době klimatických změn a celkově zhoršeného životního prostředí, se rozumní představitelé samospráv těmito argumenty zabývají. Dále Vám děkuji za "věcné" a "užitečné" rady, jakým způsobem se mám dopravovat do hl.m.. Nerozumím tomu, z čeho jste dovodil, že jsem v důchodu a že nikam nedojíždím, na inkriminované trase S3 se vyskytuji tak, abych pokryl dojíždění do zaměstnání (do Prahy) ke splnění plného pracovního úvazku, byť rozloženého do krátkého a dlouhého pracovního týdne. Těch hodin oproti jízdnímu řádu navíc, co jsem ve vlaku strávil při zpoždění je nespočet... Mnohokrát jsme cestou z Prahy měli zpoždění při čekání na vlak, se kterým jsme se měli vykřižovat, takový vlak se klidně může incidentem zpozdit v obdobné malé zastávce, jednoduše řečeno, tato zastávka bude dalším prvkem, který zhorší parametry této tratě.
I po zřízení této zastávky stejně budu většinou docházet na nádraží, protože cíluji na vlaky typu SpS a R, sice trávím na pěší cestě patnáct minut, ale chůze je zdravá a po ránu je to dobrá rozcvička. Také nerozumím tomu, jakou skupinu "my ostatní" máte na mysli, Vaše rodina, kamarádi, anebo bylo nějaké veřejné hlasování občanů, kdo zastávku chce a kdo nikoli? Parkoviště ze své podstaty bude muset být záchytné, to jako myslíte vážně, že by lidé ze sídliště jeli automobilem na tuto zastávku? Auto se na tak krátké cestě ani neohřeje, při studeném provozu nepracuje katalyzátor, auto má největší spotřebu a amortizaci. Dále prosím o objasnění, jak jste dovodil, že jsem tvrdil, že zastávka Neratovice-město je zbytečná, přijde mi to jako srovnávat jablka a hrušky, tato trať samozřejmě není tak exponovaná (vlaků není tolik) a povětšinou jezdí jeden vagonek. Na S3 u osobáků máte klidně i 3 vagony a spojů na Prahu je zde samozřejmě více. Protože na rozdíl od našich představitelů, uznávám demokratické principy, tak nemám v úmyslu nic zastavovat, pokud většina rezidentů Neratovic zastávku chce, nic proti, jen se obávám, že žádné demokratické hlasování nebylo. Dovolte mi tedy prosím jen demokraticky vyjádřit názor, že se jedná o hloupost v případě této zastávky a popřát Vám, aby se Vám další betonová plocha v podobě parkoviště líbila.


Jméno:Martin Růžička
Datum:20.03. 11:16
Titulek:Zastávka Neratovice-městoodpovědět
Zastávka Neratovice-město je lokálka ... pomalý vláček, nic jiného po té trati nejezdí (občas náklaďák či drezína).
Pán psal o trati, kde jezdí jiné vlaky a je vytížená.
To parkoviště navíc u případné polikliniky, dětského hřiště a pod. je také super počin. Další kus zeleně pryč. Další pevná plocha a rychlé odvedení vody.
Jméno:Emil
Datum:20.03. 11:40
Titulek:vážně?odpovědět
Pane Růžička, to sem nevěděl, že po této trati nejezdí rychlíky a spěšné vlaky. Děkuji za informaci.
Jméno:Polemika
Datum:24.03. 10:52
Titulek:oponenturaodpovědět
Silně souhlasím s tímto občas připomínaným názorem paní Spěváčkové: "Pořád upozorňuji na to že zde chybí kvalitní oponentura k projektům již v zárodku, tedy ve stádiu studie a spolupráce s občany."
V důsledku toho se část prostředků proinvestuje úplně zbytečně
nebo dosti neefektivně nebo zbytečně draze!!


Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:24.03. 11:17
Titulek:je to tak a víme proč...odpovědět
Děkuji za pochvalu. Jenže zakopaný pes je právě v té nedostatečné oponentuře a nekvalitní kontrole. Nebo může být obráceně: nekvalitní nebo spíš žádné oponentuře a nedostatečné kontrole. Ty prošustrované miliony jsou potom k dispozici těm, kdo tento zrůdný systém udržují při životě. Dělají to pro sebe. Kdyby se vynaložily jen částky nezbytně na výstavbu, upozorňuji: pouze nezbytně potřebných staveb, nezbyla by ani koruna na další zájemce.
Jméno:Připomínka
Datum:17.04. 13:43
Titulek:Dotazodpovědět
Jen technická - dělá někdo na MÚ sociální rozbor obyvatel? Takže staré Neratovice a Mlékojedy budou i nadále bez dopravní obsluhy? Já jen, že v těchto lokalitách taky žijí matky s malými dětmi a staří lidé. Ti v každém počasí chodí cca 2 km na bus 348 do Phy na Bulovku. Nedalo by se i tímto něco udělat? Až budete z této lokality jezdit na chemoterapie pochopíte!
Jméno:Připomínka
Datum:17.04. 13:43
Titulek:Dotazodpovědět
Jen technická - dělá někdo na MÚ sociální rozbor obyvatel? Takže staré Neratovice a Mlékojedy budou i nadále bez dopravní obsluhy? Já jen, že v těchto lokalitách taky žijí matky s malými dětmi a staří lidé. Ti v každém počasí chodí cca 2 km na bus 348 do Phy na Bulovku. Nedalo by se i tímto něco udělat? Až budete z této lokality jezdit na chemoterapie pochopíte!

přidat názor
 
© 2002 - 2004 neratky.cz, všechna práva vyhrazena; kontakt: redakce@neratky.cz