zpět na forum

Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:17.03. 14:00
Titulek:Mladí demonstrovali za boj proti změnám klimatuodpovědět
Tak o tom něco málo vím. Vlastně hodně. Když jsem učila ekologii na střední škole, velmi podrobně jsme hovořila o skleníkovém efektu a globálním oteplování. Snažila jsem se, aby studenti pochopili, že se jedná o velmi vážný problém, který v nejbližších letech ovlivní náš život. Budoucí počítačoví experti se tvářili různě. Spíš si mysleli, že kecám a nic podobného nás nemůže postihnout. Našel se i jeden maník, který odmítl psát práci na toto téma, protože žádný skleníkový efekt ani globální oteplení neexistuje. Klaus to řekl a ten má pravdu. Jak vím, na školách se ekologii příliš pozornosti nevěnuje. Pokud někdo o tom zasvěceně hovoří,je to spíš výjimka. Dětičky demonstrovaly s chutí a věřím tomu, že byly hlavně nadšené, že se ulejou z vyučování. Nevěřím, žee opravdu vědí, kvůli čemu demonstrují. Když jsem řekla studentům, že jediná cesta je cesta úspor, uskrovnit se, vzdát se aut a jezdit veřejnou dopravou, tak na mě chlapci vyjeli, že přece nebudou jezdit sockou. Měli říct těm demonstrantům, že se mají vzdát mobilů, nekupovat stále nové oblečení a omezit svou spotřebu, chci vidět, co by na to řekli. V TV teď debatují experi, jediné, co umí, jsou dotace. Kotlíková, zelená úsporám, dešTovka, to nikam nevede, dokud stát nenařídí, ochranu půdy, zadržování vody, výsadbu zeleně, preference hromadné dopravy atd.a sankce. Už nemám čas psát. Tohle už tady opakuji roky a jen mi házejí klacky pod nohy. Švédská holčička promluvila v EP, měla pravdu, ale přizvali ji tam jen proto, že je efektní vidět tam mladou dívčinu.
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:17.03. 21:52
Titulek:doplněníodpovědět
Jediné, o čem se ve škole hovoří, jsou odpady, a to třídění odpadů, to zná každý bl... a může to učit. Dětičky by měly vědět, že jediná ekologická možnost je minimalizace odpadů, ale to se nenosí, protože naše společnost je založena na konzumu. Skleníkový efekt a globální oteplení se také nenosí, děti se nesmí zatěžovat obtížnými znalostmi a kromě toho v médiích vystupují tzv. vědci, kteří stále vyslovují pochybnosti, zda oteplení je antropogenní záležitost, čili zda je způsobuje člověk. Než se dohodnou, vyhyneme a bude po problému.
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:17.03. 22:08
Titulek:ekologieodpovědět
Ještě mě napadly ty různé alternativní školy a školky, kde se žije přírodně, dětičky jsou vyhnány ven do bláta a tam je příroda vše naučí. Učí se vleže na zemi, píší tiskacími písmeny, aby se chudáci příliš nenamáhaly, jedí zdravé luštěniny a rybičky pangase, občas Perlu, ta je také zdravá. Učí je laskavé bioučitelky jejichž nejpoužívanějším slovem je prosííííííííím a o jejichž odbornosti lze občas pochybovat. Pak pro dětičky přijedou autem biomatky a bez ohledu na přírodu a snížení emisí je odvezou domů.

A teď se do mě pusťte, možná vypukne zajímavá diskuze.

P.S.: K čemu hovořit ve škole o ekologii, když jsou zabedněné třídy, aby se ušetřilo topení v zateplené utěsněné budově, kvůli stále staženým žaluziím jsou děti jak v temné jeskyni (ve školce a středních školách totéž, doma totéž...)
Jméno:Eva
Datum:17.03. 20:56
Titulek:Je to takodpovědět
Mladí byli hlavně rádi, že se ulili ze školy, ti přespolní měli při pátku fajn výlet do Prahy. A hlavně - po poledni jich byl plné KFC i McDonald´s, byly fronty až ke dveřím.
Jméno:...
Datum:19.03. 00:16
Titulek:...odpovědět
Tak hlavně, že jste tam byla s nimi, když to tak pěkně víte :D
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:19.03. 11:31
Titulek:monitoring...odpovědět
Nebyla, seděla jsem za keřem a vyvíjela pozorovací činnost :-))))
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:19.03. 13:08
Titulek:Skvělý výrok, takový ze životaodpovědět
Jeden ze středoškolských učitelů:
Studenti rádi bojují za zachování deštných pralesů, ale aby zalili kytky na chodbě, to nikoho z nich ani nenapadne.
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:19.03. 13:18
Titulek:Myslíte, že u nás to byl jinak? odpovědět
Autor:Michal Adler.
"Tak nám i dětičky v Kanadě, za podpory svých bojovně pokrokových učitelů, stávkovaly proti klimatickým změnám. Do školy nešly. Za použití moderní komunikační technologie, zakoupené rodiči, umně zkoordinovaly srazová místa v klíčových strategických bodech, kde jejich stávka bude mít největší dopad a planetární klimatické změny určitě zvrátí. V Britské Kolumbii, například, před vládní budovou ve Victorii a ve Vancouveru na Robson Square.

Rodiče je, jako obvykle, dovezli do školy nebo na ta shromaždiště v rodinných SUV’s už brzy po ránu, aby to ještě stihli včas do práce. To, samozřejmě, nechalo dorostence a dorostenky trochu hladové. Někteří sice měli nachystané svačinky v celofánu a plastických pytlících, ale většina se musela posílit dobrotami z pouličních stánků. Zato měli svačinkou teplou, tepelně isolovanou polystarenem. Naštěstí měli pouliční prodavači nejen koka-koly, ale pro socialisticky, zdravotně a environmentálně uvědomělou mládež i hojné zásoby zaručeně pramenité vody v plastikových lahvích, takže nemuseli pít z pouličních vodních fontánek. Také bylo skvělé, že počasí mladým zanícencům přálo, a tak nemuseli vybalovat své drahé goretexové větrovky a jiná nepromokavá, leč prodyšná oblečení. Většina z nich, mimochodem, ještě stále netuší, z čeho se to vyrábí. Právě tak by měli problém vysvětlit, jak a z čeho se vyrábějí baterie telefonů, které protestující mládež téměř neustále udržovala v činnosti. Ta mládež má jen matné představy, kde se vůbec elektrická energie bere, jak se dopravuje a zda jde skladovat, ale dobře ví, že stavba hydroelektrárny na severu Britské Kolumbie se musí okamžitě z environmentalistických důvodů přerušit. A atomová energie už vůbec nepřichází v úvahu, právě tak jako rozšiřování plynovodu zemního plynu, z čehož by bohatly korporace.

Ta mládež to měla všechno bezvadně jasné, a proto provolávala a měla na transparentech důrazná a průrazná hesla se zcela jasnými a oprávněnými požadavky. „Zachraňte naši budoucnost,“ požadovali mladí. Jiní obviňovali „Vraždíte naši budoucnost!“ „Země umírá!“ „Zajímají vás jen zisky, ne naše budoucnost!“ Slibovali, že „Studentský aktivismus překoná neaktivní vlády“. A vyzývali „Přednost má podnebí, ne pracovní místa!“ Jak vidíte, samé konkrétní a konstruktivní nápady, jak zachránit naši – nebo už jen jejich? – planetu. Jen trochu mě pletly transparenty typu „Miluj svět, staň se veganem!“ nebo duhové vlajky a vlajky rudé, se srpem a kladivem.
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:19.03. 13:19
Titulek:Myslíte, že u nás to byl jinak? Dokončenodpovědět
Asi také zachraňovaly planetu, nějakým mně nejasným způsobem.

Když už studenti dostali dojem, že toho pro planetu udělali za jeden den dost, zatelefonovali rodičům a domluvili se, kdy pro ně rodiče mohou přijet a kde si je mohou vyzvednout. A zaměstnanci města, kteří naštěstí za budoucnost planety nestávkovali, nastoupili na jejich místa. A začali ten svinčík, co po sobě studenti nechali, uklízet."
Jméno:ted
Datum:19.03. 23:28
Titulek:jsem četlaodpovědět
že ve velrybě našli 40 kg plastů. Místo třídění spíš učit, jak šetřit životní prostředí a mít čisto kolem domu. O čistotě, resp. čistění rybníků a potoka radši už nic.
Jméno:Ládin
Datum:26.03. 17:43
Titulek:Viděl jsem tu komedii.odpovědět
Ta mladá švédská holka se nebojí cpát při tom boji za lepší životní prostředí exotickým ovocem, zabaleným Éčkovým jídlem do jednorázového plastového obalu a popíjet nějaký nápoj z PETky. Už jen ten bordel po mládeži u košů. Celé je to smutná komedie.

přidat názor
 
© 2002 - 2004 neratky.cz, všechna práva vyhrazena; kontakt: redakce@neratky.cz