|
Jméno: | Kukačka |
Datum: | |
Titulek: | nerozumím | |
v čem spočívá ekologie naftového motoru tohoto vlaku, oproti třeba autobusu ?
Motorové vozy řad 809 a 810 byly z výroby osazovány dieselovým motorem LIAZ ML 634 s hydrodynamickou převodovkou Praga 2 M 70, u některých vozů byl v rámci periodických oprav původní motor pro nedostatek náhradních dílů nahrazen motorem značky TEDOM. Maximální rychlost je 80 km/h. V letech 2001 - 2008 následovala přestavba 64 kusů s řadovým označením 812, tyto vozy byly vyráběny jak z motorových, tak z přípojných vozů. Zde zůstalo u hydromechanického přenosu výkonu, jako pohonná jednotka byl zvolen vznětový přeplňovaný šestiválec MAN D 2866 LUH 21. Maximální rychlost vzrostla na 90 km/h
|
|
|