zpět na forum

Odpovědět na

Jméno:Anna Spěváčková
Datum:
Titulek:iDnes dnes k Arrivě uvádí:
"Arriva, která dnes patří do německé skupiny Deutsche Bahn, vozila cestující na českých kolejích už dříve, ale od prosincové změny jízdního řádu získala významný tržní podíl. Jenže se jí start úplně nepovedl. Měsíc trvající „jízda s Arrivou“ vyvrcholila zatím pokutami, které jí udělily Zlínský a Liberecký kraj. Jde zejména o zpoždění nebo údajně obtížnější komunikaci s bulharskými vlakvedoucími. Mluvčí Arrivy Martin Farář to „neporozumění českým výpravčím“ vysvětlil tak, že Bulhaři samozřejmě češtinu ovládají a nechytají se maximálně, když se na ně železničář vytasí s nějakým slangem. „Drážní zaměstnanci mluví žargonem a místo přehození výhybky mluví o vekslu. To pak může být problém. Ale je otázka, jestli to není uměle vytvořená kauza. Drážní úřad byl podle mých informací mile překvapen tím, jak Bulhaři znali české předpisy,“ tvrdí Farář. Mluvčí Arrivy před koncem loňského roku dokonce souhlasil s reportáží, že by reportéři MF DNES projeli s bulharskými strojvůdci nějaký úsek, aby si ověřili, že opravdu komunikují. Pak však firma couvla. Na Arrivu si nyní posvítil i Drážní úřad, který s ní může zahájit správní řízení ukončené mnohem vyšší pokutou, než dávají kraje. „Vše je v procesu. Obdrželi jsme několik podnětů i od Správy železniční dopravní cesty, nejen ty mediálně známé. Vyzvali jsme Arrivu, aby se vyjádřila, má lhůtu do půlky ledna. Pak rozhodneme,“ uvedl pro MF DNES tento týden mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. Drážní úřad už nezajímá – na rozdíl od kraje, zadavatele – jestli vlak topí nebo zda měl zpoždění. Úřad dohlíží na bezpečnost na železnici a může udělit pokutu až 10 milionů korun nebo také firmě odebrat osvědčení o bezpečnosti, a tím ji v podstatě vyřadit z provozu." Zdroj: https://www.idnes.cz/ekono mika/doprava/arriva-doprav a-zeleznice.A200111_093915 _domaci_knn

Text příspěvku

Jméno:
E-mail:
Nadpis:
Text:
 
© 2002 - 2004 neratky.cz, všechna práva vyhrazena; kontakt: redakce@neratky.cz