zpět na forum

Odpovědět na

Jméno:Anna Spěváčková
Datum:
Titulek:reaguji.....
A proč se mají separovat chytří žáci v odlišných typech škol, když u žáků pátých tříd není ještě zřejmé, že je dítě opravdu chytré nebo je jen vydřené ambiciozními rodiči? To je jeden důvod. Druhý: když zmizí ze tříd chytří a nadaní žáci, zbylé děti nevidí, jak opravdu vypadá žák, který zvládá mnohem obtížnější úkoly, není od koho opisovat a ke komu vzhlíždět s obdivem. My chodili všichni dohromady (mimo pomocné školy) a mezi námi se objevovali i propadlíci, ale třídy táhli ti nejschopnější. Dnes je tomu jinak - výuka se přizpůsobuje těm nejslabším. Rozdíly mezi žáky se dají řešit tzv. vnitřní diferenciací: Když jsem před mnoha lety na dvojce učila matematiku (souško, budeš učit matematiku, řekl soudruh ředitel Veleman) třída byla tzv. vnitřně diferencovaná. U okna seděli nejlepší, v prostředku průměrní a vlevo v řadě nejslabší. Příklady na matematiku byly vybírány podle schopností. Jseš dobrý, dostaneš těžký příklad, jsi slabý - lehký příklad a podle toho se tvořilo známkování. Ještě bych zrušila slovní hodnocení, to jsou bláboly, aby tam bylo něco napsáno. Takové hodnocení by mohl dostat rodič na třídní schůzce. Podle slovního hodnocení není možné srovnat úroveň žáků. P.S.: Neučil se násobilku, měl tabulku 10x10 a vyhledával násobky. Skvělá metoda. Totéž slovíčka, neuměl napsat anglická slova. To je zásadní selhání učitelů a ředitele školy.

Text příspěvku

Jméno:
E-mail:
Nadpis:
Text:
 
© 2002 - 2004 neratky.cz, všechna práva vyhrazena; kontakt: redakce@neratky.cz