zpět na forum

Odpovědět na

Jméno:trouba
Datum:
Titulek:elektrolýza
Přesně tak, jak uvádíte. Vodík je v tomto případě pouze nosič energie. Vyráběný elektrolýzou vody pochopitelně. Oproti klasickým elektropohonům na baterie, které mají velmi omezený dojezd (u nejnovějších verzí elektromobilů nabízených veřejnosti automobilkami cca 100km na jedno nabití baterie), lze uvést i další výhodu a tou je komfort při tankování vodíku časově srovnatelný s tankováním benzínu či nafty oproti mnohahodinovému procesu dobíjení elektroakumulátoru. Vodíkem lze řešit paradoxně i jeden dosti zásadní nedostatek většiny tzv. obnovitelných zdrojů elektřiny (větrníky, fotovoltika, apod.), totiž nespolehlivost dodávky (nesoulad mezi harmonogramem výroby a spotřeby), zároveň ulehčit regulátorům sítě (např. pravidelně hrozící blackouty při přenosu výkonu z větrných farem na severu Německa na jih, kde je průmysl, často přes přenosovou síť ČEPSu). Elektřina se totiž bohužel nedá vyrábět na sklad a kromě pár přečerpávacích elektráren těch možností vyrovnávat inteligentně nesoulad mezi výrobou a spotřebou není. Pokud by se tento "vodíkový pohon" rozšířil ve větší míře, může to být řešení i pro stabilitu elektrizační sítě. Jinak pro zájemce o tento projekt lze odkázat na webové stránky www.hytep.cz Jinak o jádru to je na samostatnou diskusi, dnes už i racionálně uvažující Zelení začínají připouštět, že do budoucna to bez jádra nepůjde.

Text příspěvku

Jméno:
E-mail:
Nadpis:
Text:
 
© 2002 - 2004 neratky.cz, všechna práva vyhrazena; kontakt: redakce@neratky.cz