Tisk článku

Kam poputuje pět milionů, které město nepožaduje po firmě JTH vlastněné developerem Třešňákem z Teplic?

Je tomu více než rok (19. prosince 2016), co koaliční zastupitelé města v čele se starostkou Mrzílkovou schválili změnu územního plánu č. 3 a tím dali zelenou výstavbě obchodního centra těsně za sídlištěm Na Výsluní.

Ještě před hlasováním o změně územního plánu (!) zastupitelé schválili smlouvu mezi městem a firmou JTH jako záruku podmínek budoucí výstavby na pozemku vlastněném teplickým developerem Třešňákem. Okamžitě po zasedání město uzavřelo s firmou JTH smlouvu, podle níž měla firma do roka od uzavření smlouvy převést do vlastnictví města pozemky pod plánovanou cyklostezkou do Kojetic. Pokud tak firma neučiní, měla následovat smluvní pokuta pět milionů korun.

Měla následovat, ale jestli město pokutu po firmě JTH požadovalo nebo ne, na zasedání, které se konalo dne 28. března 2018, jsme se nedozvěděli. Jako obvykle tak důležité informace se veřejnosti, ale i zastupitelům, úspěšně tají.

Evidentně firma JTH smlouvu s městem nedodržela. Jenže město, místo aby po firmě JTH požadovalo smluvní pokutu, předložilo zastupitelům dodatek ke smlouvě, která měla vše změnit. Část cyklostezky na pozemku firmy JTH nepřejde do vlastnictví města, ale i nadále bude vlastnictvím firmy a bude na ni uvaleno věcné břemeno.

Je pravda, že o jeden hlas dodatek neprošel, ale příště, až budou zastupitelé správně motivováni, bude k dispozici všech potřebných jedenáct hlasů.

Z toho vyplývá, že město  dělá vše proto, aby vyhovělo developerovi Třešňákovi. Ptáme se: proč? Proč je město loajální k developerovi a viditelně poškozuje své občany?  Proč je developer bližší starostce a dalším devíti zastupitelům a ne občané, kteří jim pomohli svou volbou do funkce?

Co se skrývá za jednáním deseti, pro dodatek hlasujícím zastupitelům?

Občané, za pár měsíců budou volby! Pamatujte si, kdo šel proti vám, kdo i za cenu zničení půdy, krajiny a města vyhověl investorům pro své vlastní zájmy.

V dodatku jsou ještě další změny: Mimo veřejné parkoviště se počítá se sto parkovacími místy pro rezidenty, které by měly být k dispozici deset let od uzavření smlouvy. Pro návštěvníky OC se počítá s 124 místy.  Plánovaná bytová výstavba zmizela, velikost budovy obchodního centra naopak vzrostla 5 500 m2. Velikost budovy je těsně pod limitem pro povinnost zpracovaní vlivu stavby na životní prostředí (EIA), to činí 6 000 m2. Na střeše budovy může být vybudována nástavba do 550 m2, její výška není specifikována. Může zde vyrůst třeba mrakodrap.

Jaký je důvod těchto změn? Snaha developera ještě více zvětšit plochu budovy obchodního centra a to včetně nástavby na její střeše. Dále zdánlivá snaha vyhovět městu a poskytnout mu parkovací místa pro občany. Je to klasická salámová metoda. Kousek po kousku zvětšovat své požadavky a využívat toho, že zastupitelé města z různých důvodů jsou ochotni couvat a obětovat vlastní občany a město.

Ale pozor! Nenechte se ošálit! I nadále je město připraveno vybudovat další parkovací místa na tzv. odstavné ploše na poli za druhou částí sídliště a to včetně příjezdové komunikace v zelené ploše mezi panelovými domy. Kámen na kameni ve městě nezůstane, až parta starostky Mrzílkové zmizí v propadlišti dějin.

Anna Spěváčková

Názory

nejsou zde zatím žádné názory
přidejte první!
 
© 2002 - 2004 neratky.cz, všechna práva vyhrazena; kontakt: redakce@neratky.cz