Parkování na titulní stránce.

Maličko veselejší pohled. Reakce na článek z pera starosty města.

Je mi líto dalších vyhozených peněz na další studie, ale kouzlo kulatého razítka roste. Jakoby co je z vlastní hlavy bylo k oponování, zatímco co je s razítkem bylo „božské“.  Copak se nelze podívat kolik je v Neratovicích bytů v jaké velikosti (+- na drobné se nehraje) x počet dospělých, mínus cosi chudých, poctivých ekologů a nad 75let. Nejsložitější matematika tam je násobení. Tolik je předpoklad parkovacích míst. Stavební úřad musí dostat podmínku, že každá nová stavba musí počítat s 3mi parkovacími místy pod domem na byt. Drzá otázka…. Jak dlouho ji má??  Pak do toho můžeme vnášet teorie o služebních autech, obytných autech…. Speciály na zimu. Prostě stačí hrubý odhad, neb již ten nelze naplnit. Vzala studie v úvahu i plochu města? Možná by nějaký žák 9té třídy mohl dostat velikost Neratovic, odečíst zastavěnou plochu domy ….. a nemůžeme se sem vejít. Tedy pokud nezměníme znak města a místo lipové ratolesti tam nedáme kanystr s naftou či parkovací ceduli. Město zeleně.

Neumíme číst v novinách? Nepamatujeme si? Copak to nějaká města na Západě (Východ má Sibiř….) vyřešila na více let dopředu? Tokio, New York….

Jinak neodkladnost řešení řešíme několik let…. A co základní otázka? Jsou další parkovací místa skutečně potřeba? A za čí peníze? Rozpočet města jsou moje daně. Viz opsaná věta v závěru o vzniku práva na parkování. Protože hloupá otázka staré písničky z našeho mládí…. Kdy jsme si měli kde hrát….. a co děti? Mají si kde hrát? Město není nafukovací balonek.


Právo… každý má právo….třeba i parkovat.

Jaké právo? NA VŠE. To je klasická odpověď lidí na otázku, na co mají právo. Ale nikdo nechce slyšet, že právo pro jednoho, znamená povinnost pro druhého. Každá mince má dvě strany. Sociální dávky - ony se potraviny samy nevypěstují, nezpracují, nedovezou ke spotřebiteli. Neboli ten, co chce právo je v podstatě příživník na druhých, krade jim jejich práci a přitom sám nedává svou práci. Jeden bere, pak musí druhý dávat. Pouze daně a státní rozpočet to zastírají. Odlišme situaci, že opravdu je někdo vážně nemocen bez svého zavinění. Tam nastupuje solidarita, ale to je něco zcela jiného.

Právo parkovat a nebo právo na strom?

Jednou jsem vedl diskusi s pánem, který vyžadoval další parkoviště. On má přeci právo parkovat své nové auto. Moje otázka byla zcela logická (proto ho vytočila do běla) – a kde jste to právo koupil? Máte snad v kupní smlouvě na auto i kupní smlouvu na právo parkovat? Pokud ano, pak se ptám ve kterém městě? V Neratovicích? Nebo v Praze? Londýně? A kdo Vám to právo prodal? Automobilka ho vzala kde? Civěl vzteky, ani to nehledal.

Na co jezdí auto? Na benzín nebo naftu? Odpovím… také. Ale proto jsou to spalovací motory, protože se ten benzín (nafta) spaluje a při spalování potřebujete kyslík. Ale ten si nikdo z nás nekoupil. Ale máme na něj přeci právo. Do plic a nebo na smrad? Ale kde se vezme tento kyslík? Něco ho musí vyrobit …. Strom, tráva, řasy. Neboli něco, co má potřebu plochy na této zemi. A čím více aut, tím více plochy na parkování?….. neboli méně místa na tu zeleň, která produkuje právě ten kyslík. Jde to proti sobě. A to do toho ještě mohu zamontovat právo na čistý vzduch, který motorista těžce porušuje. Když mi někdo parkuje pod oknem, pak porušuje moje právo na čistý vzduch a které právo je silnější? Právo na tvorbu smradu (pardon, vlastnictví auta) a nebo právo na strom a čistý vzduch? Není právo na čistý vzduch přirozenější?  Pokud máte pochybnosti, pak Vám zavedu Váš výfuk do Vašeho auta, zahodím ovládání okének a máte právo jet až do …. pr…. Prahy. Možná si cestou zodpovíte otázku co to je čistý vzduch a kyslík.

Mám občas výhrady k církvi (oni ke mně také), ale musím se poklonit před slovy jednoho z nich (mám pocit, že to byl Pan Kardinál Vlk). Cituji: Znám stovky, ba tisíce organizací, které lidem vypráví jejich práva, ale bohužel neznám jedinou, která by jim říkala také jejich povinnosti (církev vynechal, neb Desatero není o právech). Zamyslete se nad svými právy.

Umíte si představit, že stejné právo na auto a parkování bude mít KAŽDÝ Ind, Číňan? Jedno auto, cca 8m2 x miliarda aut (nepočítám místo na zajetí na parkoviště – protože to tady je 1:1 a cesty) je cca X tis. km2. A toho smradu. Takže tupé uplatňování práv má své limity. Kdysi kdosi řekl, že má práva končí tam, kde začínají práva druhých. V čem je slabší právo malých dětí mít velké hřiště a silnější právo líných dospělých mít  zdarma u nosu velké parkoviště? Jsou víc ukřičení, mají známé výš…. Mají volební právo…. Ale i rozum? V čem je slabší právo jednoho mít čistý vzduch a silnější právo majitelů aut smrdět a dělat nebezpečné karcinogeny? Pro všechny smrad?

Co s parkováním? Bohužel něčím se to regulovat musí. A co nám přináší vlastnictví auta? ČAS. Proto máme auto, abychom mohli šetřit čas – nejet sockou, nejít pěšky, být tam rychle (sociální status velkého auta je náš duševní výmysl, poměřujeme si p….. Zvonokosy). Tudíž proč by se tento čas neměl stát měřítkem práva parkovat? Občane ušetříš čas, tak nám ho za to zničené životní prostředí zase kus dej. Dej nám čas na zlepšení téhož prostředí jen jinde. A čas jsou peníze. Ušetřil jsi čas autem, dej nám kus toho času pro nápravu toho, co jsi zničil. A peníze jsou ideální prostředek – peníze jsou transformovaný čas.

Proč neudělat dražbu času? Pokud hledám parkování, ztrácím čas a ten čas mohu zatím někde vydělávat peníze. Kdo nemá peníze, má čas a tak může v tom čase jít dál pěšky.

Prostě nelze dál zvyšovat počty aut v centrech měst. Pokud tam chceme mít trošku čistého vzduchu (a nedej Bůh snad zeleně), pak tam aut nemůže být neomezeně. Pokud tam mají být nějaké trávníky, stromy – nelze tam mít pouze parkoviště. Protože pokud má každý právo mít auto, pak se tam prostě fyzicky stromy, tráva nevejdou. Tudíž nelze, aby tam byla všechna auta. Nevejdou se. Ostatní jsou kecy (ve studiích dobře placené).

Navíc ti co mají své domy a u nich garáže by neměli trpět za ty, co si pozemky nekoupili a chtějí parkovat na společném pozemku (Obecním). Proč by měl Franta parkovat, když je ten pozemek i Pepy? Obce.

A tak kdo vydělává nejvíc, tak nemá čas na další zábavu, kdo nic nevydělává má čas si dojít pěšky a nebo opačně, kdo nechce dát kus svého času Obci (čas na vydělávání peněz), ten nemusí a může místo toho jít kus pěšky (navíc bude zdravější, ušetří za rehabilitaci). Jednoduše, prodat právo.

Prostě parkovací místa očíslovat a dražit (měsíční nájem). Kdo chce mít parkování u vchodu, ten si vydraží parkovací stání, dá víc peněz (svého času, na brigádu může jít každý) do Obecního rozpočtu a bude rychle doma. Pak budou další parkovací místa dál, o ty nebude takový zájem v dražbě a tam mohou parkovat ti, co se rádi projdou, co netráví v práci 12h denně. A peníze z dražby? Ty budou moci naši radní třeba přidělit na zeleň a nebo výlet dětí na čistý vzduch. Neboli i pro nízkopříjmové obyvatele bez aut. A tím získají.

Které Vaše právo dražba poruší? Všichni mohou se dražby zúčastnit a všichni mohou víc pracovat a tím si ušetřit čas s hledáním místa na parkování.

Spotřební daň – co to je? (pro neznalé tvoří cca 1/3 ceny benzinu, nafty a jde státu+DPH)  Když máte právo parkovat, pak přeci musíte mít právo i na benzín, naftu. Proč jí kupujete? Přeci máte auto a tak máte právo …. A přesto benzín kupujete a ještě navíc v něm platíte spotřební daň. PROČ? Proč jedno kupujete a druhé K TÉŽE VĚCI – K AUTU máte mít zdarma? Jinak řečeno, když můžete koupit předražený benzin, kupte si k tomu i to parkování. Bez benzínu auto nemá smysl, bez parkování taky nesmí mít smysl. Nic lepšího nevymyslíme. Vsaďte se.

Dejme dětem šanci kde si hrát a přepišme rok v písničce Katapultů.

Nejsme pupkem světa a jsme opoždění (často naštěstí) a tentýž problém řeší všude ve světě a daleko dřív. Například Tokio cca 1970 vydalo nařízení, že nové auto si smí pořídit pouze ten, kdo prokáže, že ho má kde parkovat, protože město nemůže zajistit pro všechny parkování. Výsledek byl, že si mnozí zrušili obývák a místo toho si udělali garáž – parkování. Nejsme Tokio, ale problém s parkováním již máme stejný (doháníme ten Západ… nebo Východ?) a řešení čeká.

Nejsem nelida, jen nemám rád nicneřešící plky slibující řešení tam, kde to nejde.

Při té dražbě se může dražit i parkovací místa v parkovacím domě. Doufám, že nevznikne „nezávislá“ komise na přidělování bytů…. Pardon, parkovacích míst. Možná už někde hledá skulinku v rozpočtu města a místnost na zasedání.

 

Anna Spěváčková
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:19.06. 22:29
Titulek:autor nejsem já
Omylem byl tento článek připsán mě, ale autorem je pan I.P., jehož jméno nechci zveřejňovat, aby z něj nebyla také černá ovce.
Jméno:petr
Datum:29.06. 23:35
Titulek:souhlas
souhlasim
Jméno:Petr Fafejt
Datum:20.06. 07:37
Titulek:Nelze než souhlasit
Tak za to se podepisuji. Jen bych to možná ještě poupravit tak, že "Na každý byt, jedno parkovací místo zdarma. Ostatní tvrdě zpoplatnit." Třeba tak, že se na sídlišti vytvoří parkovací zóny (jako v Praze) a každý byt dostane jednu kartičku k parkování (přenosnou - bude na dům/byt). Ostatní na sídlišti nezaparkují nebo si další kartičky zakoupí a může to být hodně drahé.
Jméno:Tomáš
Datum:20.06. 14:42
Titulek:dotaz
Vážený pane, a co bude s auty, na které se kartičky nedostanou, popř. s těmi ostatními auty, které na parkovišti nezaparkují? Děkuji za odpověď.
Jméno:Petr
Datum:20.06. 18:41
Titulek:proč byt??!
Existuje registr vozidel a dle toho bych kartičky rozdával.Pravdou však na druhou stranu je,že ne každý je obyvatelem Neratovic.Prostě hotelové město s náplavami.Stále si stojím za tím,že je zde spousta místa,kde se dá efektivně plocha či prostor využít k parkování.Ale muselo by se chtít.protože tento problém nejen v neratovicích brzo přeroste přes hlavy.A jsou domácnosti,kde aut mají hned několik-civilní,pracovní-s lužební atd.Přes týden je to opravdu masakr,auta parkují po trávě,chodnících,vstupech k domům zcela bezohledně.A rozdávat pokuty nemyslím že je řešením.Ryba smrdí od hlavy a město by se o tento problém mělo starat a zajímat-přesně řečeno vedení našeho města.Bohužel to není moc vidět.mají asi jiné-soukromé starosti a akce.
Jméno:Jan
Datum:21.06. 08:45
Titulek:firemní auta
Parkuje se všude dle libosti.Např.na parkovišti u U Kavana,tj.u křižovatka Mládežnická/kpt.Jaroše.Pře s den autobusy-nevadí.Ale navečer,hlavně víkendy-čáry nečáry,invalidé,přístup k chodníku-jak se firemním dodávkám zlíbí.Když už měšťáci terén neobchází-že by tam nebyly kamery?Nebo mají nařízení to podnikatelům tolerovat?
Jméno:Tomáš
Datum:21.06. 09:22
Titulek:opět
Ok. Souhlasím s Vámi, že parkování je problém. Aut je prostě moc a při výstavbě sídliště a další zástavby v minulosti prostě nikoho nenapadlo, že jednou jich bude tolik.
Ale znovu pokládám dotaz. Co bude s auty, na které nezbudou parkovací karty? Pokud se nevybuduje několik velkých záchytných parkovišť tak stejně lidi budou parkovat, kde se dá a bez ohledu na cokoli.
V současné chvíli rezidentní stání není řešení a jen by to vyvolalo další eskalaci tohoto problému. Jaké tedy navrhujete řešení Vy?
Jméno:Petr Fafejt
Datum:21.06. 16:16
Titulek:Co bude s auty...?
Co by bylo, nic. Asi to samé, jako když přijede mimopražský do Prahy - v modré zóně nazaparkuje. V podmínkách Neratovic - na sídlišti nezaparkuje. Ale kartičky by se měly dostat na všechny, přesněji jedna kartička na jeden dům/byt, ostatní musí parkovat jinde nebo platit. Když má rodina na 2 nebo 3 auta, musí mít i na jejich provoz - tedy i parkování. Ono to vlastně není nic jiného než zábor veřejného prostranství a nikdo by si neměl nárokovat víc než druzí. Problém je, že tento nárok/právo můžou klidně uplatňovat i ti, co auto nemají. Jak k tomu přijdou, že oni nárok na zábor VP nemají a jiné rodiny si zaberou klidně i několik parkovacích míst.
Jméno:fanny <komanicka@seznam.cz>
Datum:25.06. 10:03
Titulek:parkování
Také souhlasím..však i ze psů se musí platit a pokud máte dalšího, platíte automaticky víc..a mešťáci kontrolují známky, dávají pokuty-především starým lidem s malými psy, mladým frajerům s velkými plemeny se raději vyhýbají...
Jméno:Jan
Datum:25.06. 17:01
Titulek:no jistě
Staří lidé jinak uvažují a nedokážou už se tak bránit,snadná kořist.Jinak na Kojetické prý známí práskači -netáhla bonzují z oken kvůli špatnému parkování.A není to prý zadarmo.Někdy empíci jsou tak pohotoví,že než vyleze člověk z lékárny či krámu už je "obut".To se to vydělává.
Jméno:pro Jana
Datum:26.06. 08:52
Titulek:????
To jako starší lidé mohou parkovat bez ohledu na předpisy a zákazy? Nebo co tím svým příspěvkem chcete říci?
Jméno:Jan
Datum:03.07. 11:22
Titulek:nauč se číst
Nikde o starších lidech není zmínka,kapisto?
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:20.06. 21:52
Titulek:máte pravdu
Přidám se: ano, někdo platí a někdo ne. Zahrádkáři na městském pozemku platí nájem. Obyvatelé átriáků 40 let užívají městské pozemky a neplatí nic. Prý je zvelebili. Zahrádkáři také zvelebili majetek města. Ale jedni platí, druzí ne.

Je to tím, že zahrádkáři jsou převážně z paneláků, tedy lidé, kterými Hmyzu zdar a její komplici opovrhují, zatímco átriáci a majitelé domů mají pocit, že jsou něco víc než panelákové krysy? Vždyť i zazobaný pražský měšťák Havel se vyjádřil o panelácích jako o králikárnách...

Majitelé aut parkují na městských pozemcích, dokonce jim byla postavena speciální místa. Jedno přijde na cca 100 000,- korun. Nemám auto a mám tedy právo požadovat pozemek o velikosti plochy auta k užívání? Nebo dokonce dvojnásobek či trojnásobek? Zkusím se zeptat na zasedání zastupitelstva...
Jméno:Josef
Datum:21.06. 09:44
Titulek:???
Jsem majitelem domu. Nemyslím si, že lidé, kteří bydlím v paneláku jsou krysy.
Vaše nálepkování je strašné, uvědomujete si vůbec co sem píšete?
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:21.06. 17:31
Titulek:!!!!
Bydlím v paneláku a nevím, proč bych sama sebe takto nálepkovala. Vy jste nepochopil, že takto nás, obyvatele paneláků, nálepkují velmi movití a velmi nafoukaní majitelé honosných domů. Slyšela jsem to na vlastní uši. Někdy použijí jemnější označení: socky.
Jméno:A
Datum:21.06. 17:38
Titulek:přitom jsou to trapáci
na barák si vezmou hypotéku,na auto leasing a pak vymetají slevy v Penny anebo chrápou pod mosty.
Jméno:Anna Spěváčková <spevackova@seznam.cz>
Datum:21.06. 17:39
Titulek:není jiné řešení než rezidenční karty
Žádná odstavná parkoviště nic nevyřeší. Přijdeme akorát o spoustu volných zelených ploch, pokud nám nějaké zbudou po schválení nového územního plánu, kdy má být zastavěna každá proluka, i plac pro poutě a cirkusy u Vojtěcha. Jediné řešení je: současná parkoviště označit jako rezidenční pro občany Neratovic, kteří zde mají trvalé bydliště, rezidenční karty, pro podnikatele abonentní karty, vysoké platby na další auta. Jenže na to koalice nepřistoupí, Hmyzu zdar si přece neznepřátelí podnikatele a j. Je ovšem nutné předem udělat průzkum počtu aut stálých občanů města a počet míst na parkovištích.
Jméno:Jiří
Datum:26.06. 08:58
Titulek:parkování
Vážená paní, jak budete řešit situaci, kdy počet rezidentních stání nebude stačit ani pro obyvatele s trvalým bydlištěm v Neratovicích. A to je dosti pravděpodobné.
Jméno:Petr Fafejt
Datum:26.06. 10:30
Titulek:To se dá lehce zjistit
Stačí spočítat počet parkovacích míst na sídlišti a počet bytů v panelácích. Platí 1 byt = 1 stání.
Jméno:Jiří
Datum:26.06. 11:56
Titulek:tak znova
Tak znova otázka pro pana Fafejta: Co když bude míst na parkování na sídlišti míň než bytů. Jak to vyřešíte?
Jméno:Petr Fafejt
Datum:26.06. 19:55
Titulek:Já to řešit nebudu...
...není to moje práce, to musí řešit ten, do jehož kompetence to spadá. Zeptejte se v Praze, jak to řeší tam. Asi, ten kdo dřív přijede. Na parkovací místo na pozemku města/státu není žádné právo, a to ani morální.
Jméno:Jiří
Datum:27.06. 09:28
Titulek:parkování
Aha.
Tak Vy navrhujete řešení, a když po Vás někdo chce vysvětlení tohoto řešení, tak od toho dáte ruce pryč a napíšete, že to není vaše práce?
Klasika. Hlavně, že jste slyšet, sice nesmysly, ale dostatečně hlasitě.
Konec diskuse.
Jméno:Petr Fafejt
Datum:27.06. 10:46
Titulek:Vy jste milý pane demagog.
Tato diskuze zde je vlastně o ničem bez možnosti něco ovlivnit. Pokud bych byl městem požádán (a zaplacen) o vypracování návrhu řešení, bylo by logické, aby byl návrh kompletní, tedy i se všemi možnými důsledky. Ono to rozvedení a odůvodnění návrhu řešení je totiž to nejtěžší a zabere nejvíc času a práce. Proč bych to měl dělat zadarmo, když jiní jsou za to placeni a taky vůbec nevím, jestli bych to nedělal zbytečně, nebyl jsem o to nikým požádán a nikdo z města by to ani nemusel číst a hodnotit. Řešení tohoto problému je několik a je možné ve finále zkombinovat řešení vícero.
Nemám zapotřebí se zviditelňovat, nastínil jsem jedno z možných řešení a je na jiných, aby toto řešení posoudili a zvážili. Máte nějaký návrh řešení vy sám? Čím víc nápadů, tím lépe. Ale psát o nesmyslech nedá tolik námahy, že?
Jméno:Petr Fafejt
Datum:27.06. 10:46
Titulek:Vy jste milý pane demagog.
Tato diskuze zde je vlastně o ničem bez možnosti něco ovlivnit. Pokud bych byl městem požádán (a zaplacen) o vypracování návrhu řešení, bylo by logické, aby byl návrh kompletní, tedy i se všemi možnými důsledky. Ono to rozvedení a odůvodnění návrhu řešení je totiž to nejtěžší a zabere nejvíc času a práce. Proč bych to měl dělat zadarmo, když jiní jsou za to placeni a taky vůbec nevím, jestli bych to nedělal zbytečně, nebyl jsem o to nikým požádán a nikdo z města by to ani nemusel číst a hodnotit. Řešení tohoto problému je několik a je možné ve finále zkombinovat řešení vícero.
Nemám zapotřebí se zviditelňovat, nastínil jsem jedno z možných řešení a je na jiných, aby toto řešení posoudili a zvážili. Máte nějaký návrh řešení vy sám? Čím víc nápadů, tím lépe. Ale psát o nesmyslech nedá tolik námahy, že?
Jméno:M.
Datum:26.06. 13:22
Titulek:-
Proč by to měla paní řešit? To má mít zajištěné majitel vozidla v okamžik jeho pořizování. Město tu není od toho, aby se tu mohl zadarmo ve velkém odkládat něčí majetek. Není nafukovací.
Ať si nový zájemce o parkování pořídí garáž, či pozemek a tam ať si své vozidlo odstavuje.
Jméno:hm,
Datum:26.06. 18:07
Titulek: a od čeho
Tu tedy město potažmo jeho vedení je??!!
Jméno:M.
Datum:27.06. 09:58
Titulek:-
Rozhodně ne od toho, aby do nekonečna tolerovalo odkládání soukromého majetku na pozemcích určených pro všechny.
Jméno:Jiří
Datum:27.06. 09:34
Titulek:M.
Když někdo navrhuje nějaké řešení parkování, tak by měl vědět jaké a jak bude fungovat. To snad není žádný divný dotaz.
Máte pravdu město nemá za povinnost zajišťovat parkovací místa, ale dělat by to mělo. Prostě to už dnes patří k životu lidí. Počet aut bude pořád narůstat a prostě se s tím musíme naučit žít.
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:27.06. 12:10
Titulek:Mělo by??????
A proč by to město dělat mělo??? Výstavba jednoho parkovacího místa stojí cca 100 000,-. Kč. Parkovací místa pro soukromé majitele aut platíme ze společného rozpočtu na úkor pohotovostí, služeb pro seniory, mládež, děti, invalidy. Jakým právem požadují soukromé osoby parkovacíí místa? Jak slouží městu soukromá auta? Nijak. Ucpávají silnice, vytvářejí prach, hluk, emise, pomáhají přehřívat město, okrádají město a obyvatele o zeleń...samá negativa, žádná pozitiva. Pozitiva přinášejí pouze svým majitelům. Je neuvěřitelné, jak se město brání bytvářet rezidenční parkoviště na základě rezidenčních karet. Je to tím, že ve vedí města je většina majitelů aut a v autobude je neuvidíte? Je to "Jsme jedné krve ty i já" nebo z toho plynou další benefity, třeba vděčnost atsvebních firem za zakázky?
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:27.06. 12:12
Titulek:chyby
Omlouvám se za chyby, to víte, oči....
Jméno:Jiří
Datum:27.06. 12:59
Titulek:oprava
Město nemá povinnost zajišťovat parkovací místa - to určitě ne. Takhle to myšleno nebylo.
Přesto je potřeba další parkovací stání pro auta budovat, ať se Vám to líbí nebo ne.
Nevím kdo se konkrétně ve vedení města brání rezidentnímu stání (jak píšete), ale podle mne je celý systém rezidentního stání nesmysl. Současný počet parkovacích míst nemůže všechny rezidenty uspokojit. To chcete po lidech aby platili za parkování, přestože nemají kde zaparkovat? A kde budou parkovat auta, na které rezidentní karty nezbydou nebo nebudou mít nárok?
Jméno:Petr Fafejt
Datum:02.07. 07:06
Titulek:Kde budou parkovat?
Nedá mi to a pokusím se to tedy trochu osvětlit (podotýkám, že toto řešení není můj nápad, ale souhlasím s ním).
Napřed se ale zeptám, jak to řeší v Praze? Úplně stejně. Počítá se totiž s tím, že ani v noci se nesejdou na parkovištích všechna auta místních (noční služby, dovolená apod.). Ne všichni auta mají a tedy ne všichni si kartičku vyzvednou. Vsadím své boty, že parkovacích míst bude nakonec dost - tedy pokud se vyloučí auta služební a auta druhá a x-tá na byt. Ti zkrátka budou muset hledat parkování jinde - mimo sídliště, třeba na druhém konci města. Není to spravedlivé? Ale je! Oni zavinili, že je v Nera málo parkovacích míst, tak ať nesou následky. Není přece možné, aby si čtyřčlenná rodina nárokovala čtyři parkovací místa (a i taková jsou) tam, kde má problém zaparkovat 1 auto v rodině.
Jméno:Petr
Datum:01.07. 13:53
Titulek:?
"Jak slouží (městu) soukromá auta?"

No, vozi lidi do prace, ti lide tam pak pracuji, vydelavaji penize, odvedou z toho mimo jine i socialni pojisteni, z toho dostanete duchod abyste pak mohla na Internetu kritizovat a brblat a frflat. Taky odvadeji jine dane, ty pak obec castecne zkasne a poskytuje za to sluzby.

Mimo to, za kazdy litr PHM se odvede statu cca 16kc, za ktere vam potom obce financuji MHD, zrekonstruuji chodniky, postavi cyklostezku, lavicky, hriste, park atd atd atd.

Mozno by to chctelo trochu pokory a pochopeni sveta, nez zacnete palit na auta - vyznamny zdroj
prijmu do rozpoctu.
Jméno:Jaroslav
Datum:01.07. 20:12
Titulek:nechápu
A já si vždycky myslel, že jsem celý život pracoval, abych platil na důchod svým rodičům a teď moje děti platí na mě. Dělal jsem padesát let a nikdy jsem se neflákal. Kdysi se tomu říkalo solidarita. Jsem plný pokory, když se podívám na svůj důchod a stoupající ceny. Tenkrát museli dělat všichni, dnes někdo musí aby uživil sebe a rodinu, někdo jen když chce a pak máme boháče, kteří nás vykořisťují. Jedna skupina tzv vyloučených dokonce nemusí. Tak to opravdu nechápu. Mohl byste mi vysvětlit, proč tomu tak je?
Jméno:Petr
Datum:02.07. 14:06
Titulek:Jaroslave,
odbihate od temy, ale budiz. Ted se tomu taky rika solidarita a siroce dostupna mobilita je jednim z faktoru, ktery umoznuje vyplacet a valorizovat Vam (a nejen Vam) duchod, o ktorem byste si v dobe, kdy museli delat vsichni, mohl nechat jenom zdat.
Jméno:Jana
Datum:03.07. 08:39
Titulek:...si děláte pr..l?
To si děláte srandu?V současné době je,v poměru k růstu mezd,nejnižší zvyšování důchodů!
Jméno:Karel
Datum:03.07. 11:18
Titulek:přesně tak
Ale jsou tací,co to druhým rádi vnutkají,že Jaroslave...Naše důchody to je něco.podívejme se na SRN,Rakousko a další okolní země.Bída!
Jméno:Petr
Datum:03.07. 13:38
Titulek:.
ne, nedelam, v prispevku jsem porovnaval duchody dnes a za sociku.

Ale to je na jinou diskusi, ne k parkovani. Mate teda nejaky nazor k parkovaci politice?
Jméno:Jarda
Datum:02.07. 17:20
Titulek:pro petra
Na auta nikdo nepálí,ale proč mají majitelé garáží a rodinných domů platit zvýšenou daň ze zastavěného pozemku a bytovkáři neplatit nic. Je to prakticky "zábor veřejného prostranství" a proč to mají mít zadarmo? Před pár lety jsem si nechal složit stavební materiál před rodinným domkem na volném place a musel jsem platit za zábor. Tak kde to jsme? Jsem pro referenční stání.
,
Jméno:Petr
Datum:03.07. 09:46
Titulek:?
Jardo, "bytovkari" taky plati dan z nemovitosti. Dokonce tvrdim, ze jsou v nevyhode oproti majitelum RD, jelikoz dan se plati za m2 pudorysu a ne obytne plochy - tj v RD s vymerou pudorysu 80m2 muzete zit na plose treba 120m2 (diky patru) a platite stejnou dan jako obyvatel 80m2 bytu.
Nevim, co myslite pod "zvysenou dani" za zastaveny pozemek? Myslite tech 20 haliru za m2?

Kdyz si prectete muj prispevek, mluvim tam o odvodech, ktere se pouziji k vystavbe a provozu infrastruktury.

Ulozeni stavebniho materialu na chodnik/silnici pred domem neni bezne uzivani infrastruktury. (analogicky, kdyz zaparkuji tak, ze blokuju provoz na silnici nebo chodniku, taky zaplatim pokutu)

Parkovani neni "zabor verejneho prostranstvi" a to ani prakticky ani teoreticky. Kdyz pojedeme touhle logikou ad absurdum, tak zabor prostranstvi je i zaparkovani kola nebo polozeni nakupni tasky na chodnik.
Jméno:Jarda
Datum:04.07. 20:16
Titulek:pro petra
Máš částečně pravdu, ale majitel rodinného domku platí z metru čtverečního zastavěné plochy( patro je pakatel asi 0.10 Kč/m), ale zahrada a samostatně stojící garáž je za 5Kč/m.