Nová, krásná Kojetická, ale...

Podzim je za dveřmi, dětičky a puberťáci jdou do školy a mrňátka do školek. Na Kojetické konečně skončilo budování nových chodníků. Přežili jsme vedra, jaká se budou v dalších letech zvyšovat, stejně jako velká sucha.

Obyvatelé zjistili, že je město ve vedrech prašné a rozpálené, není se kam schovat do stínu, chybí kašny, vodotrysky a pítka, dešťová voda proudí bez užitku do kanálů. Půda je udusaná a nic se do ní nevsákne. Město dělá mrtvého brouka a dál se věnuje výstavbě nových, špatně vyprojektovaných chodníků a silnic.

Škoda, že projektové studie nejsou podrobeny veřejné diskuzi. Ale radnici občané částečně nezajímají, částečně se jich bojí.

Poslední akci jsme mohli sledovat na Kojetické. Nebudu se už vracet k nepochopitelně  (ne)koordinované výstavbě, kdy obyvatelé klopýtali od jedné díry k druhé, matky tahaly kočárky přes překážky a všichni jednotně nadávali. Naštěstí nic netrvá věčně a nyní, jak prohlásila jedna starší dáma: „Máme krásnou Kojetickou“. Ano, lidé, kteří mají hlavu jen kvůli klobouku nebo čepici, tak uvažují. Nevidí chyby a nedostatky. Zkusím je shrnout.

Přechody: už jsem o nich psala. Od tří chodníčků od Penny nevedou přechody rovnou přímo na druhou stranu silnice, ale jsou nepochopitelně posunuté o kus dál vpravo. Chudáci nevidomí a poloslepí.

Chodníky: místy rozšířené do silnice. Proč? Tenhle podivný útvar vrtal v hlavě mnoha lidem. Vysvětlení je jednoduché: dopravní normy nařizují budovat uprostřed přechodu delšího než 7 metrů ochranný ostrůvek pro chodce. Jenže ochranné ostrůvky nejsou vybudovány nikde ve městě, ani tam, kde proběhly nedávno rekonstrukce. Odstrašujícím příkladem může být ulice Na Výsluní, kde nekonečně dlouhá, rovná a nudná silnice svádí k sebevražedné jízdě. Kromě jednoho jsou zde všechny přechody delší než sedm metrů, ale ostrůvky chybí.

Kojetická patří kraji, ten by zde měl na vlastní náklady ostrůvky vybudovat, jenže... proč by se to neudělalo jinak, že. Proč se nedomluvit s krajem (paní starostka je přece krajská zastupitelka), že město vysune část chodníků do silnice, přechod bude kratší než sedm metrů, kraj nic nemusí budovat, vlk se nažere a koza zůstane celá. Nezůstane. Dutá hlava, která to vymyslela, nedomyslela, že za křižovatkou Kojetické a Benešovky jsou proti sobě dvě zastávky a autobusy vyjíždějí proti sobě. Nejhůř je na tom autobus zahýbající z Benešovky. Nedej bože, aby se mezi ně připletl cyklista! Na Kojetickou už na kole ani náhodou, člověk si koleduje o úraz nebo smrt. To bylo řečí, jak město bude podporovat cyklisty, výsledkem je drncák odnikud nikam na Vojtěšské, dva úzké drncáky odnikud nikam v Masaryčce, piktogramy na kraji silnic - jako by vás ochránily nějaké malůvky od sražení zrcátkem šíleného jezdce. A těch je neúrekom (pro ty, co tápou ve slovenštině = velmi, velmi mnoho).

Mimochodem, proč, když jsou chodníky rozšířené, na nich nejsou pruhy pro cyklisty, byli by v bezpečí; nebo chodníky určit pro chodce i cyklisty naráz, tak řeší bezpečnost mnoho měst, přes která vedou rušné komunikace.

Ano, krásná Kojetická také potěšila majitele aut: zatímco na staré Kojetické bylo zhruba 80 parkovacích míst, nyní je jich stěží 60. O dvacet míst méně. Žádná nová parkovací místa nebyla vytvořena při rekonstrukci ulic Na Výsluní, v Benešovce, ani v Masaryčce, kde jsou obchody a různé služby. Na Vojtěšské také nic.

Někdy mám dojem, že naše radnice schválně ubírá parkovacích míst, aby měla argument pro výstavbu parkoviště na Výsluní nebo nedej bože plánované silnice za Výsluním podél paneláků od připravovaného hypermarketu ke zbylým zahrádkám, na níž by mělo parkovat jedno auto vedle druhého.

Co si budeme povídat, budeme se modlit, aby už byly komunální volby a tahle parta zmizela v propadlišti dějin.
Jakou máme naději, že se to tady změní k lepšímu…?

Anna Spěváčková
Jméno:No
Datum:04.09. 16:55
Titulek:bylo by to
I mé zbožné přání ale vzhledem ke složení obyvatelstva a účasti ve volbách -sociálně slabí,ovcoidi,důchodci a kavárníci si jejich odchod od válu nedokážu nějak představit.Ono někdy stačí poslouchat lidi-o čem a jak hovoří...Vizuelně persona s diplomem,po komunikaci adept byškovského Oxfordu.A Nera začínají zase pěkně páchnout.
Jméno:Josef
Datum:08.09. 13:21
Titulek:pro NO
Volby jsou od toho, aby si lidi zvolili své zástupce a ti za ně rozhodovali. Říká se tomu zastupitelská demokracie a nic lepšího zatím neexistuje. Že se někomu někteří zvolení zástupci nelíbí je celkem pochopitelné, některým se ale líbí a jsou spojení. S tím se holt musíte smířit.
Inu "Hlad lidu - hlas boží".


Jméno:Anna
Datum:08.09. 17:37
Titulek:mýlíte se
Ale Josífku, vy si to vykládáte příliš jednoduše. Ač jsou naši zástupci, nepobrali žádnou moudrost, je to výběr z lidí, kteří jachtaří a kamarádí se se starostkou a jsou v ODS, ale jako naši zástupci mají povinnost s námi spolupracovat a debatovat o tom, o čem hodlají rozhodovat.Asi tak, jako když si vyberete svého obhájce a on bude jednat proti vám, protože se s vámi nebude domlouvat, jak by měl postupovat. Tak to dělají naši zastupitelé: vy Lobkovičtí nechcete přístaviště, ale my, mocní, ho prosadíme. Víme proč. Vy v panelácích se bráníte odstavné ploše, protože katastrofálně zhorší vaše životní prostředí, zničí pole, silnice ohrozí staré lidi a děti a klesnou ceny bytů, ale na radnici ji chceme a basta. Taky víme proč. Na Výsluní si uvědomujete, že Kaufland není potřebný, zlikviduje pole a natahá sem dopravu a další negativní vlivy, ale my na radnici jsme se spřáhli s developerem a uděláme vše pro to, aby ta škatule stála. Pořád víme proč. Každý si to domyslí. To není zastupitelská demokracie, ale diktatura a teror.
Jméno:Jan
Datum:09.09. 07:23
Titulek: je to tak
Stačí sledovat a dívat se kolem sebe.Víme,kdo jachtařku přivedl na radnici.Mno a jachtařka má kolem sebe i své sportovní koně.Prostě nedobytný hrádeček.Stačí i sledovat jak se nápaditě zmáhají i v majetkových záležitostech.Kde to čpí nějakým korýtkem,sportovec hned u vesla.ti s otevřenýma očima vidí.A nenapadejte mne za závist,takto se to nedefinuje.Prostě doby rozkvětu města za éry Čermákovy jsou neodbytně pryč.
Jméno:L.
Datum:10.09. 11:26
Titulek:Dotaz
Můžete mi prosím napsat kdo přivedl jachtařku na radnici. Děkuji za odpověď.
Jméno:xyz
Datum:11.09. 06:56
Titulek:...všichni
Vědí,brácho.
Jméno:Zita Zelená
Datum:04.10. 22:04
Titulek:Teror? To jako vážně?
Máte opravdu bujnou fantazii. Tady v Neratovicích se žádné kruté a násilné represe politické opozice
ze strany současného zastupitelstva nedějí a neděly, to jenom Vy tady používáte přehnaně silná slova v pošetilé představě, že lidi ve městě vyděsíte. Ale ti jsou v klidu, protože už Vás dávno znají.
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:04.10. 22:28
Titulek:Teror? Ani náhodou!
Tak teď o té perníkové chaloupce.
Jméno:Boženka
Datum:05.10. 06:53
Titulek:je to jinak
Paní Spěváčková, tady je dobře vidět, že jste nemocná zlobou a nenávistí ke všem na radnici a ke všemu co se ve městě udělá. Vy holt musíte mít vždy pravdu a musí být po vašem. Běda, když to tak není. Rozjedete štvavou a pomlouvačnou kampaň. Škoda jen, že těmi vašimi odvoláními ke všemu, brzdíte, zdržujete a prodražujete plno akcí. Přestěhujte se někam na samotu, která se nebude rozvíjet a bude to tam pořád stejné. Ale město potřebuje rozvoj, výstavbu, novou zeleň, nové vysazené stromy a ty staré a nemocné jsou potřeba vykácet. To vy bohužel nechápete a už nikdy nepochopíte. Škoda jen, že škodíte tomuto městu a město nemá moc prostředků, jak se proti tomu bránit. Je mi vás líto.
Jméno:Míla
Datum:05.10. 09:19
Titulek:jak jste na to přišla?
A vy si myslíte, že máte pravdu jenom vy. Jak vy prospíváte městu? Nijak. Jen tady štvete.
Jméno: a
Datum:05.10. 11:01
Titulek: proč se neodstěhuje
Sama paní???Sakra,to je teď asi móda stěhovat a separovat lidi s odlišným názorem.Kdo jiný by nám přiblížil jak to na radnici chodí.Samochvalné LN asi těžko.Tak ať si to ta "dáma" spakuje a kočuje sama.Paní Spěváčková svá tvrzení různě dokládá a poukazuje na odborníky.Takže těžko si něco bude cucat jentak z palce.Ale jsou lidi,co by jí napařili padesát tisíc za to,že vůbec ...dýchá.Takže milí:stěhujte se sami a až budete pro město dělat tak,jako p.Spěváčková,tak se i srovnávejte,nuly!!
Jméno:hmm
Datum:05.10. 08:30
Titulek: paní se
nejspíš najedla vtipné kaše,to by odpovídalo..
Jméno:Martin Růžička
Datum:05.10. 08:17
Titulek:Teror to není
Teror to není, ale kašle se na lidi a jejich názor. A pokud má nad lidmi z města a daného místa převahu "developer z tramtárie", tak je asi něco špatně.
Využívat dotace = město ušetří ... ok, ale musí to mít smysl a např. nepochopil jsem cyklopruhy na Vojtěšské ... k čemu to tam je? Navíc krutě rudé po celé délce, hrbolaté a s kanály. Zamezí to zastavení u krámků, které dřív bylo jednoduše možné. Podobně Masarykova...
Na Kojetické se mi líbí ty nasvícené přechody - konečně. Nelíbí se mi "odstranění" starého vodorovného značení, nelíbí se mi zúžení a ostřejší okraje při vyjíždění...
Parkování u pošty ... dobrý počin, ale proboha proč je tam ten schůdek? Pokud do toho nažene někdo cyklistu, tak mu spadne pod kola ... i auto na tom klouzne když najede pod horším úhlem...
Jméno:Josef
Datum:05.10. 10:40
Titulek:pro AS
Milá paní, jsou to námi zvolení zástupci.
Můžete mi prosím osvětlit, jak zajistit u případných nových zástupců moudrost (?).
Jak si představujete komunikaci a debatu s obyvateli?
Já osobně si nedokáži představit, že by se ve městě něco dělalo, stavilo, budovalo nebo rekonstruovalo při možnosti, aby do toho mohl každý mluvit. Neudělalo by se totiž vůbec nic!
Kdyby do toho každý mohl kecat dopadlo by to totiž naprostou katastrofou. Přece si opravdu nemyslíte, že by to takto mohlo fungovat. Co člověk to názor (alespoň u většiny lidí - doufám). Pokud ano, tak jste naivní.
A prosím pořád nestrašte svými katastrofickými scénáři, ať už se to týká čehokoli.
Jo a taky pořád nepište v hádankách.
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:05.10. 15:04
Titulek:jak by to mělo fungovat
a)Jenže tito zástupci ani nepovažovali za nutné, aby svým voličům sdělili, že se domluvili na koalici, nezveřejnili její složení ani koaliční program. Takový postup je slušnost a zodpovědnost. Což jsou hesla paní starostky do parlamentních voleb. b) Právě proto, že nelze zajisti jejich moudrost, měli by se svými voliči debatovat o tom, co si oni nahoře myslí, že by nám mohlo prospět a co na to ti, jichž se to týká. Proto by měli PŘEDEM oznamovat své záměry, sezvat si obyvatele, oznámit jim, co naplánovali, pozvat architekta, jenž by měl připravenou studii na základě zadávacích podmínek města, a nad touto studií dát hlavy dohromady, vytknout chyby, schválit dobré, navrhnout změny, poukázat na zvyklosti a tradici v místě atd. Architekt by udělal změny a tak by to postupovalo až do konce. Měla by být předvedena variantní řešení (více návrhů) včetně nulové (nic by se nerealizovalo, protože je to hovadina), kromě architekta stavaře by byl přítomen zahradní architekt, dopravák, policista, dendrolog, ekolog a vůbec všichni, kdo by co k tomu měli říci. Takto to funguje v zahraničí a někde (občas) u nás. Ve Švajcu by se dokonce konalo místní referendum. Ne si cosi vycucat z prstu, protože je lidi zvolili a s funkcí dostali i rozum!! Ne lidi odpálkovat, protože ti nahoře jsou přesvědčeni o své neomylnosti a ti dole jsou podle nich blbé ovce. Nejsou. nejde o názory na věc, ale o fakta. Ničím nestraším, a pokud se vám zdá, že píši v hádankách, pak se zeptejte.
Jméno:Radek
Datum:05.10. 16:08
Titulek:silnice
No takhle přesně se postupovalo při plánování silnice Fibichova. Všichni se sešli, všichni s tím souhlasili. A když mělo dojít k realizaci stavby, tak jste se najednou vzbudila a začala sbírat podpisy pod petici na zachování dubu a začala psát štvavé články. A hnalo se to až na zastupitelstvo. Ještě štěstí, že zastupitelé měli rozum a schválili výstavbu silnice podle plánu. Tak vidíte, něco píšete a pak se s tím stejně neřídíte.
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:05.10. 21:55
Titulek:nelžete
Všichni se sešli, no budiž, a všichni s tím - tedy s rekonstrukcí, souhlasili. Ani, jistě. Souhlasili s rekonstrukcí - S REKONSTRUKCÍ! Ne s kácením dubu, o tom se nikdo nezmínil. Lidem asi nedošlo, že by tak krásný dub město povolilo pokácet. Město totiž nemá vztah k zeleni a mnoho lidí se nad tím ani nepozastavuje. Vůbec jim to nevadí. Nevidí si ani na špičku nosu, ne tak aby hleděli do budoucnosti.

Ohledně petice: lžete! Žádnou petici jsem neorganizovala, žádné podpisy jsem nesbírala! Znovu opakuji: lžete, lžete, lžete. Vše si organizovali lidé z Fibichovky a okolních ulic. Nejednalo se o petici, ale o kvalifikovanou žádost o projednání podle zákona o obcích, par. 16, odst. (2) Občan obce, který dosáhl věku 18 let, má právo:f) požadovat projednání určité záležitosti v oblasti samostatné působnosti radou obce nebo zastupitelstvem obce; je-li žádost podepsána nejméně 0,5 % občanů obce, musí být projednána na jejich zasedání nejpozději do 60 dnů, jde-li o působnost zastupitelstva obce, nejpozději do 90 dnů.

Tuto žádost občané předložili zastupitelům, jak jim umožňuje zákon o obcích. Takže si o mě přestaňte laskavě otírat...ústa. Pokud vím, celou akci organizovala zastupitelka M. Landová, já ne. Vše jsem na nerátkách popsala pravdivě, včetně problematického posudku na dub, včetně možnosti, jak se mohla řešit rekonstrukce ulice, aniž by byl významný dub pokácen. Nejde o žádné štvaní, jak se snažíte čtenářům vsugerovat. Kdyby radnice chtěla zachovat stromy a zadala projektantovi vytvořit variantní řešení, pak by mohl být dub zachován. Jenže kde není vůle a snaha, těžko se něco vyřeší. A když se najdou provokatéři jako vy, kteří rozeštvávají lidi, pak je zbytečné něco vysvětlovat. Vy to přece děláte schválně, že.
Jméno:Martin Růžička
Datum:06.10. 08:08
Titulek:Pokud souhlasili ...
Pokud souhlasili s rekonstrukcí, tak asi viděli i plány (zvláště když se k nim vyjadřovali!) a tam asi už ten dub nebyl.
Pro: je to velký strom, starý, o zeleň se má pečovat
Proti: jeho kmen je poškozený špatným řezem (nevím kdy a kdo ho dělal), je moc blízko křižovatky, zasahuje do něj vedení (u nás jasan CEZ prořízl bez jakéhokoliv povolení (asi ze zákona) na skalách pod vedením likvidují celé pásy) - netuším jaké a pokud nejde slepá ulice z obou (vlastně třech) stran - končilo by to vše dost daleko od dubu, aby se výkopem nepoškodil kořenový systém, tak není jiné řešení. Ano mohlo se jet daleko od dubu a pokácet desítky (?) borovic. Říká se, že kořeny kopírují rozsah koruny, ale jsem laik. Výkop na silnic je minimálně 50 cm hlukoko, pokud tam bude nějaká kanalizace, tak hlouběji... okolo dubu by se pak možná dala udělat cesta pro kola, pěší a kočárky s menším výkopem, ale stejně to poškodí kořeny. Ano nová výsadba nenahradí dub hned.
Místní lidé tam žijí a pevnou cestu potřebují, pamatuji si jaké to bylo těžké bydlet a mít prašnou/blátivou cestu před barákem a to nebylo tolik aut. Takže se místní zapojili a dojednali. Divím se, že na to město v jejich prospěch zareagovalo ... není to zvykem ani u požadavků daleko většího počtu lidí.
Je tu ještě minimálně jeden takový strom - U Vojtěcha a až tam bude rekonstrukce, tak také asi půjde dolů... a bude to i pro bezpečnost. Se divím, že tam dodnes nedali před něj aspoň patník - něco reflexního.
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:06.10. 09:15
Titulek:Konkrétní údaje chybí, proč?
Kdy se setkání konalo? Nevíme. Kolik lidí se setkání účastnilo? Nevíme. Kolik jich bylo z ulice U strouhy se dvěma řadami domků, kteří s dubem nesousedí a kteří dokázali změnit projekt své části ulice, což se nikomu ve městě nepodařilo? Nevíme. Opravdu viděli i plány, jak se domníváte? Nevíme. Kdo byl ten, komu radnice vyhověla? Tušíme. Vzpomeňte si, pane Růžičko, na setkání lobkovičáků se starostkou, kde údajně souhlasili s přístavištěm, o jehož umístění nic nevěděli. Nejedná se v případě rekonstrukce ulice U strouhy o podobný případ? Jak jste se snažili a stejně jste vše prohráli. Na starostku neplatily žádné argumenty, ani trénink veslařské drobotiny na Labi. Pokud se týká dubu, tak se běžte podívat na topol v Masaryčce, ten musel zůstat, protože byl vyhlášen památným stromem a šlo to. Mimochodem, víte, že ten dub z hlediska dožití dubu je v nejlepších letech? V jeho dutině v kořenech jsou chránění brouci, to budeme pořád ničit naše přírodní bohatství jen proto, že někdo nehledá řešení, že někdo nesnáší zeleň a chce se zavděčit podobně smýšlejícím lidem? Vy jste opravdu přesvědčen, že když se rekonstruuje ulice, musí padat stromy? Nemusí, jen musí město chtít je zachovat. Samozřejmě, že pro projektanta je to obtížnější a nejvíc křičí stavební firmy, ti požadují nejjednodušší postup. Kdo fandí stavebním firmám ať už z jakýchkoli důvodů, vyjde jim vstříc.
Jméno:Martin Růžička
Datum:06.10. 14:35
Titulek:Nebydlím tam a už tam řadu let nechodím
Nebydlím tam a už tam řadu let ani nechodím, bydlela tam babička. Ale stavil jsem se tam, abych neviděl jen fotky ze správných úhlů :)
Na to kdy se to konalo a kdo tam byl musí odpovědět místní. Ale protože psali i petici (pokud se nepletu 80 podpisů??), tak to asi řešili.
Já opravdu řešení ulice s dubem nevidím. Je moc blízko.
Pokud máte nákres jiného řešení, tak sem s ním.
Teď jsem kopal poblíž "obyčejné třešně" a jen na hloubku rýče (50 cm až 2m od kmene) a těch kořenů co zařvalo a někde jsem prostě musel uhnout já.
Argumenty pro znám. Popis co tam asi žije také.
Uznáváte, že ten druhý kmen byl špatně uříznut a ošetřen, že je defektní?
Jak jsem psal pokud se má řádně založit silnice, tak se musí kopat minimálně do hloubky 50 cm. Hutnit a hutnit. Navážet a hutnit. Pokud se to neudělá, tak se silnice bude propadat. A nemůžete kořeny lehce obsypat a nezhutnit :)
Jak hluboko má ten dub kořeny a jak daleko od kmene zasahují ... mám pravdu v tom, že kopírují zhruba korunu stromu?
Neříkám, že mají stromy padat díky výstavbě, ale někde to jinak nejde. Pokud jsou blízko silnic a kořeny zasahují do tělesa, tak asi ano. Pokud máte jiné řešení, tak si ho rád přečtu.
Pokud by se silnice posunula od dubu, tak kolik to vezme borovic na druhé straně?
Řešení se dají hledat, ale asi ne když je hotová smlouva a daný balík peněz.
U přístaviště a vzpomínaného setkání v r 2012 uběhlo několik let, kdy se nic viditelně nedělo až do územního rozhodnutí. Náznaky v podobě větičky "že se chystá" se v LN dají zpětně nalézt, ale chystala se cyklostezka a stále není ... takže kdo by podobné větičky bral vážně, když město nepozvalo ani dotčené majitele k jednání. A nepozvalo by je asi ani v ulici U Strouhy, kdyby se to nedozvěděli a nedali se dohromady - to by museli popsat oni (autoři petice, obyvatelé).
Každého zdravého stromu je škoda, ale někdy to prostě jinak nejde. Památné stromy jsou chráněné státem...
Nemyslím si, že lidé v ulici nemají rádi zeleň, ale chtěli by se důstojně dostat domů i za deště.
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:06.10. 15:39
Titulek:normy
Kdo navrhl odříznout druhý kmen, mi známo není. Ani si nevzpomínám, kdy a proč se tak stalo. Ale pokud to bylo učiněno, jak byste si představoval správné ošetření?

ČSN 83 9061 (839061)
Technologie vegetačních úprav v krajině - Ochrana stromů, porostů a vegetačních ploch při stavebních pracích....Cituji část:
4.2.2 Výkopové práce a ochrana kořenů
4.2.2.1 V případě nutné realizace výkopové činnosti v chráněném kořenovém prostoru
musí být dodržovany následující zásady.
4.2.2.2 Výkopy musí být prováděny šetrnou technologií, například supersonickým
vzduchovým rýčem, tlakovou vodou nebo RUĆNḾ výkopem s opatrným postupem a
selektivním přístupem k obnaženým kořenům.
4.2.2.3 Kořeny s průměrem do 30 mm na hraně výkopu ve směru ke stromu je možné
hladce přerušit.
4.2.2.4 Kořeny s průměrem od 31 do 50 mm na hraně výkopu ve směru ke stromu budou
zachovány. V případě nutnosti jejich přerušení je nutné individuální posouzení
odborným dozorem. V případě nutného přerušení musí být přeříznuty hladkým
řezem a ošetřeny adekvátním způsobem proti vysýchání a mrazu.
4.2.2.5 Kořeny s průměrem nad 50 mm je třeba zachovat bez poškození a chránit je proti
vysychání a účinkům mrazu. Pouze ve výjimečných případech může odborný dozor
rozhodnout o jejich přerušení, a to včetně následné analýzy stability stromu.

Pokud je norma citována ve stavebním povolení, musí být dodržena. Ovšem je známo, že ji stavební firmy nedodržují a pokud není důsledná a pravidelná kontrola...
Jméno:M.H.
Datum:06.10. 22:27
Titulek:berme to jako ponaučení pro příště
existuje způsob jak se dostat k informaci kdy a co se bude řešit? Jaký projekt se připravuje a v jaké je fázi?

Máte na to nějaký "recept"? Jak se SON nebo občan dozví, kde se co připravuje? Má SON jako spolek větší šanci dostat se k připravovanému projektu dříve než občan?
Jméno:Martin Růžička
Datum:09.10. 11:03
Titulek:Měl by se dostat
Měl by se dostat všude, kde je ohrožená zeleň, tak by měl být obeslán ... možná je obeslán vždy
takováto sdružení jsou brána k územnímu a stavebnímu povolení
odhad - proto počkám na vyjádření paní Spěváčkové
Jméno:Anna Spěváčková
Datum:09.10. 14:30
Titulek:novela stavebního zákona
Spolek občanů Neratovic je doposud informován pouze o zahájení správních řízení týkajících se zeleně (kácení dřevin, zásah do krajinného rázu a pod.) O zamýšlených zásazích, při nichž by mohly být dotčeny zájmy ochrany přírody a krajiny informování nejsme a to ani z odboru ŽP či stavebního nebo správy majetku. A to od 1.1.2018 by měla platit tzv. velká novela stavebního zákona, při jejímž projednávání navrhl poslanec Foldyna za ČSSD vyloučení spolků z územních a stavebních řízení. Senátoři neschválili návrhy zachovávající dosavadní míru účasti spolků v řízeních.

To znamená, že nově nedovoluje spolkům účastnit se územních a stavebních řízení. V praxi jsou to přitom právě spolky, které jsou pro místní občany jedinou možností, jak se mohou vyjadřovat ke stavbám či kácení stromů v jejich okolí. Jednotliví občané se účastnit řízení nemohou, pokud nevlastní v bezprostředním okolí stavby pozemek.
Jméno:Martin Růžička
Datum:10.10. 17:35
Titulek:Takže se to bude obcházet
Takže se to bude obcházet - odprodá se pruh pozemku a okolní nebudou účastníky ... tak to někteří zástupci ochránců komentovali.
hezké vyhlídky :(
Jméno:Martin Růžička
Datum:09.10. 10:57
Titulek:Norma je hezká
Norma je hezká, ale asi se musí jednat o výkop pro nějakou jednoduchou pokládku a ne nová silnice, která zabere polovinu (?) jeho kořenů.
Pokud má být vybagrován prostor cca 8 m (a neviděl jsem projekt, jak má být silnice široká, jen odhad!) do hloubky minimálněě 50 cm ... tak jaká opora z té strany stromu zůstane?
Kořeny zůstanou ve vzduchu a pak se pod ně a mezi ně naveze kamení (viz např. http://www.bydleniprokazde ho.cz/images/clanky2/diton 12-pr-8I.jpg ... pravá část - pro auta) a to se hutní! Hutní = vibrační stroj (žába) /"Správné a kvalitní zhutnění podkladních vrstev je velmi důležité. Hutníme po jednotlivých vrstvách, nebo po částech tlustých 100 až 150 mm. Podkladové vrstvy se provádějí ve spádu budoucí plochy. Horní vrstva podkladu musí být zhotovena ve sklonu komunikace nebo projektované plochy tak, aby byl zajištěn odtok vody z konstrukce."/ ... co to udělá s šetrně obnaženými kořeny (i kdyby se tam to kamení dávalo lopatou). Moje odpověď zní: potrhá je a zničí.
Takový šetrný výkop má smysl u pokládky kabelu/vody/plynu, kde se nemusí hutnit.
Takže výkop je jedna věc a to jde provést /dle mého do určité šíře a hloubky/ šetrně (dle normy), ale zhutnění kufru silnice už šetrné není a nemůže být! To je hrubá síla vibrací.
Ptal jsem se (myslím opakovaně) - jak velký je kořenový bal u takového stromu?
Máte nějakou případovou studii jak byl zachován strom vedle silnice? Většinou opravy silnic = likvidace stromů v blízkosti.
http://www.ceskatelevize.c z/ct24/regiony/2043240-na- frydlantsku-padne-500-stro mu-z-kocarove-aleje-zacala -rekonstrukce-silnice-na
a to to byla alej roku
jedna norma na výkop a další na blízkost stromů, šířku silnice atd ...
Jméno:Lubor
Datum:09.10. 14:03
Titulek:dotaz
Pane Růžičko, vy jste stavař?
Jméno:Martin Růžička
Datum:10.10. 17:32
Titulek:Mám z toho maturitu, ale neživím se tím
Mám z toho maturitu, ale neživím se tím.
Mám za sebou stavbu domu, terasy, chodníků, kanalizace ... výkopů pod různými stromy spousty metrů :)
Jméno:A.
Datum:05.10. 22:30
Titulek:Re: Radek
Radku, nějak si tu účelově vymýšlíte. CR projekt jako obvykle vymyslel úplnou blbost a místní to tentokrát naštěstí včas zaregistrovali. Proč by měly být v lese chodníky? To a jiné věci je zarazilo. Pak pořádali úřad aspoň o racionalizaci projektu, který v této podobě nikde měl vzniknout.

O to hlavně šlo, dub nebyl vůbec pojednán.

Tak tu nešiřte bludy a evidentní lži!
Jméno:xyz
Datum:06.10. 17:46
Titulek:mluv za sebe
Ty jsi s tím možná smířen a spokojen ,ale nemusí být druzí.Tak za ně nemluv a nepodsouvej jim své rozumy.Pepíno!
Jméno:Josef
Datum:09.10. 10:03
Titulek:pro xyz
Já přece mluvím za sebe - vyjádřil svůj názor. Co vám proboha podsunuji???

Pokud se vám něco ve městě nelíbí, tak to vyjádřete ve volbách - volte si koho chcete. Ty lidi vás pak budou případně zastupovat.
Ale pokud se vám složení nového zastupitelstva nebude líbit, protože ostatní lidé volili někoho jiného, tak holt máte smůlu. Co je na tom nepochopitelného??